Suzanne Vega – An Evening Of New York Songs And Stories

24 tracks
Release datum: 11 september 2020

Vandaag komt het nieuwe album ‘An Evening of New York Songs and Stories’ van Suzanne Vega uit. Een live album opgenomen in het New Yorkse cafe Carlyle, een iconische club in The Upper East Side waar elke Amerikaanse president sinds Truman wel eens is geweest en waar Woody Allen regelmatig met zijn Eddy Davis New Orleans jazz band optreedt. Waar royals graag een drankje doen en waar je, zo stellen wij ons voor, je zeer comfortabel met anderhalve meter afstand / discretie, van live muziek kan genieten.

Dit album is echter begin 2019, long before Corona opgenomen. Suzanne Vega neemt ons mee door haar jarenlange oeuvre van bekende en minder bekende nummers, bijgestaan door haar vaste gitarist Gerry Leonard, bassist Jeff Allen en toetsenist Jamie Edwards. Ze opent met klassieker ‘Marlene on the wall’, haar debuutsingle uit 1985.  Naast andere bekende nummers als ‘Luka’ en ‘Tom’s Diner’, speelt ze ook minder bekende tracks uit haar catalogus zoals ‘Frank and Ava’ en ‘Ludlow Street’. Allemaal hebben ze iets te maken met het door haar zo geliefde New York en daar mag een cover van ‘Walk on the Wild Side’ van Lou Reed ook zeker niet aan ontbreken. Al met al is dit album een rijke collectie van nummers die, ondanks de duidelijke singer-songwriter basis, zo divers is als de straten van New York zelf. Het album telt 24 tracks, dat lijkt veel, maar zeven gesproken intro’s van nummers zijn als track toegevoegd.

Het concert van Suzanne Vega in de Waalse kerk in Amsterdam op 24 januari 2021 is inmiddels uitverkocht. Voor haar optreden in TivoliVredenburg Utrecht op 3 februari 2021 zijn nog kaarten beschikbaar. Wij bestellen alvast een dry martini.

1. Marlene On The Wall – 4:19
2. Luka – 04:04
3. ‘So How Many People Are Here from out of Town?’ – 0:45